Velkommen...

..hyggelig at du ser innom bloggen min. Legg gjerne igjen et spor..

fredag 11. desember 2009

...kveldens små aktiviteter...

I går kveld tok jeg med meg min eldste sønn på et aldri så lite tokt. På morgenen, på vei til jobb, oppdaget jeg at det var kuttet ned trær og busker i en skråning rett nedenfor her vi bor... jeg kjente granbarlukta i nesa og vi dro hjem noen fine kvister. Det er jo ikke veldig julestemning ute enda, så da tok jeg fram et stort gammelt trau og fylte det med granbar, en lykt og en nisse. En liten zinkbøtte fikk slippe en kjip vinter i boden, og ble fylt med grankvister og litt kuler ved inngangsdøra. Detta skal jeg ta noen bilder av i dagslys i morgen.



...resten kom inn på stuebordet i to marrokanske teglass, men kongler og kuler det også..



...dette gjør jo hele julelukta for meg..., gran og kongler, enkelt og greit...



....som om ikke det var nok, så hadde jeg så innmari lyst til å prøve meg på scones...noe jeg ikke har laget siden barneskolen. De blei knallgode med tørkede tranebær.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar