Velkommen...

..hyggelig at du ser innom bloggen min. Legg gjerne igjen et spor..

lørdag 19. desember 2009

...om å gi gamle møbler nytt liv...

Jeg synes i alle fall sjøl, kanskje andre også synes det?, at jeg bare går rundt og serverer tomprat og strør om meg meg drømmer. Men likevel så er det vel bare nettopp det jeg kan gjøre akkurat nå. Det kan bli ganske tung jobbing for topplokket, når "alt" av husplanlegging føles ferdig planlagt, eller ferdig drømt... det er bare det at huset ikke står der,....ennå.. den som kunne trylle.
På en annen side, så har det aldri skadet noen å være godt forberedt. Derfor klapper jeg meg sjøl på skuldra og sier at, joda, frøken, detta vil betale seg seinere. Da vil kanskje huset stå ferdig tidligere enn det ellers ville gjort, nettopp fordi at jeg var så godt forberedt. JEG velger å tro på den.

I mellomtida, fra vårens første tegn viser deg, vil jeg bruke tida jeg kanskje får til overs, men å gi noen gamle møbler et nytt liv. De vil jeg ta med meg videre inn i den nye heimen. Ikke akkurat for å spare penger, det koster da litt å sette i stand gamle møbler også, men fy så gøy det skal bli.

Dette hjørneskapet bare verker etter å få komme løs, bli hvitt og flott i min nye stue. Akkurat nå er det bare det jeg vil se for meg, det ferdige resultatet. Ikke at jeg skal pusse, skrape, kanskje lute og male før det er klart.. men jeg tror det skal bli hvitt....eller kanskje litt gråhvitt....?



....og se her!! En skjenk med noen nydelige utskjeringer. Den skal i stua den og. Farge? Joda, blir nok hvit den også...



....og helt innerst i hjørnet fant jeg den store stolen som jeg ville trekke om i min ungdom. Det er storebroren til den stolen jeg allerede har blogget om litt lenger ned. Dårlig bilde fordi jeg måtte strekke meg og sikte med kamera.

1 kommentar:

  1. Hei! :-)
    Så hyggelige å komme til bloggen din å lese litt!
    Fant ut at vi skal bygge samme hus, ihvertfall nesten. Vi har tatt utgangspunkt i klostergård, med mye forandringer vil jeg nå si! :)
    Så blir spennende å følge dere med husbygingen!
    Når starter dere? :)

    Så mange fine gamle møbler :) Moro å pusse opp!
    Lykke til! :)

    Klem C

    SvarSlett