Velkommen...

..hyggelig at du ser innom bloggen min. Legg gjerne igjen et spor..

søndag 18. juli 2010

...arvegods...sett med nye øyne...

...det er ikke mange år siden jeg himlet med øynene og stuet bort ting jeg hadde arvet eller ting som jeg syntes var for gamle og ikke passa inn...


...det virker heldigvis som om alt vokser på en, i takt med årene...
..derfor er det godt at jeg bare har stuet bort og ikke kastet...
Bollene på bildet over har jeg i fire størrelser.. jeg tipper de er like gamle som jeg selv er, for disse bollene har jeg vokst opp med... jeg har brukt dem en del, og de blir bare finere og finere i mine øyne..

...denne lille grønne fløtemugga bruker jeg en del til smelta smør o.l. Den er vel det eneste jeg har igjen av dette serviset,... (mulig en vannmugge på loftet..?) det var både frokosttallerkner og kaffekopper,...men ting har knust og det er visst bare denne mugga som overlever min behandling.. jeg tror serviset var noe mine foreldre kjøpte da de flyttet sammen... så mugga slår meg i alder den også...


...jeg har også denne lille søte trekassa. jeg mener det er en bestikkskuff/ holder. den skal IKKE males. Den har bare blitt vasket kraftig for å få frem treverket skikkelig...


...bestikket er ikke sølv, men utrolig flott. Det har jeg arva fra mormor og morfar..


...det er ikke store hobby/ syprosjektene jeg rekker før ferien, men jeg har vært i fillehaugen til mamma og plukket ut mange herlige, flotte stoffrester... jeg vil sy puter av dem. Jeg skal legge ut bilder av stoffene i mårra...
...jeg fant også min oldefars hvite bommulls-skjorte, med knapper halvveis ned på brystet, kjempefin!! ..så den sklei rett inn i min garderobe, tro det eller ei.. Det var akkurat som om tida hadde stått stille litt.. koselig å tenke på, for min oldefar møtte jeg aldri..
..nå skal jeg kose meg med litt gamle stoffer og planlegge litt pute, før ei ny uke i mårra..
ha en fin kveld alle sammen.
...Elin...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar